Van dun naar gespierd

van dun naar gespierdVan dun naar gespierd; het is iets waar veel mensen mee bezig zijn. Ze vinden zichzelf te dun en zouden graag wat meer aankomen. Sommigen willen duidelijk zichtbaar gespierd worden en anderen willen gewoon simpelweg aankomen, of het nou vet is of spiermassa. Of allebei.

In deze blog leg ik uit hoe je als dun persoon gespierd en/of steviger wordt.

Kun je gespierd worden als je dun bent?

Veel mensen die zichzelf dun vinden lijken niet te geloven dat ook zij gespierd kunnen worden. Ze kijken in de spiegel en zien lange, slanke spieren waarbij het niet realistisch lijkt dat ze in massa kunnen toenemen.

Gelukkig kan dit wel. Je kunt absoluut gespierd worden als je dun bent. Het komt neer op twee dingen; krachttraining en (veel!!!!) eten.

Van dun naar gespierd

Hoe ga je dan precies van dun naar gespierd? Allereerst is krachttraining uiteraard belangrijk. Neem een sportschoolabonnement en ga zwaar trainen. Veel gewicht, weinig herhalingen (8 – 10 per set). Lees ook even mijn artikel over snel spiermassa kweken.

De meeste mensen hebben moeite met het aspect krachttraining. Voornamelijk omdat ze geen idee hebben wat ze nou precies moeten doen als ze in de sportschool zijn. Er zijn zoveel oefeningen en er zijn zoveel sites die verschillende informatie geven, dat ze door de bomen het bos niet meer zien.

Gelukkig is er één boek dat alle (wetenschappelijke) informatie die er beschikbaar is heeft gebundeld, zodat je precies weet wat je moet doen en dat je zeker weet dat je het goed doet. Bekijk dit boek (via deze link 10 euro korting) daarom even, en bestel er ook Jouw Personal Mealplan bij, zodat je ook precies weet wat je wanneer moet eten.

De andere belangrijke factor is namelijk heel veel eten (bulken!). Als je niet genoeg eet kom je niet aan. Punt. Wie dun is en aan wil komen moet veel calorieën naar binnen werken. Veel eten en je spieren en lichaam lekker laten groeien. Bulken wordt dat ook wel genoemd. Lees hier hoe je moet bulken.

Hard trainen en veel eten dus. Dan ga je spiermassa kweken en aankomen.

Eten om van dun naar gespierd te gaan

Gespierd of gewoon aankomen?

Er zit een subtiel verschil tussen gespierd worden en gewoon aankomen. Sommige dunne mensen willen spiermassa aankomen en niet meer vet krijgen, zodat ze droog en zichtbaar gespierd worden. Andere dunne mensen willen gewoon aankomen, zodat ze er niet meer zo dun uitzien.

In beide gevallen moet er hard getraind en veel gegeten worden.

Van dun naar dikker

Veel mensen die zichzelf dun vinden hebben het idee dat ze niet aan kunnen komen. Zelf hoorde ik daar ook bij overigens. Ze zeggen te kunnen eten wat ze willen en nooit een kilo aan kunnen komen.

Deze mensen hebben nooit écht veel gegeten. Als je dun bent, betekent aankomen namelijk ook eten als je geen honger en geen zin hebt om te eten. Eten, eten, eten.

Dikke mensen zijn vaak jaloers dat dunne mensen alles kunnen eten zonder dik te worden. Zij zien echter niet dat dunne mensen zoveel móeten eten om überhaupt op gewicht te blijven en niet nóg dunner te worden.

Het kutte aan dun zijn en aan willen komen is dus dat je MOET eten. Juist ook wanneer je helemaal geen zin hebt om te eten. Ook betekent dit altijd eten bij je moeten hebben als je langer van huis weg bent (of onderweg dure broodjes etc. kopen). Heel irritant. Dit is iets wat dikkere mensen niet begrijpen.

Ben je dun en wil je simpelweg wat dikker worden? En maakt het je niet zoveel uit of er ook wat vetmassa bij komt? Ga dan dus gewoon hard trainen en veel eten (bulken).

Als je aan krachttraining doet zul je zien dat je de hele dag meer honger hebt. Dit maakt het makkelijker om meer te eten. Tegelijk heeft je lichaam door de krachttraining meer brandstof nodig, dus zal je nóg meer moeten eten.

Het bulken in combinatie met hard trainen zorgt ervoor dat je snel spiermassa aanmaakt én dat je wat meer vet krijgt.

Dit is de snelste manier om als dun persoon wat steviger kunt worden.

Van dun naar gespierd

Er zijn ook mensen die dun zijn en droog gespierd willen worden. Dan moet je ook hard trainen, maar iets meer op je voeding letten. Dit houdt in; minder eten dan normaal is bij het bulken. Maar nog wel genoeg om aan te komen.

Dit is een lastig uitgangspunt, omdat er in dit geval een heel subtiel verschil zit tussen genoeg eten en teveel eten. Je loopt het risico te weinig binnen te krijgen waardoor je uiteindelijk helemaal niet aankomt.

Als je van dun naar gespierd wil gaan, raad ik je aan om toch eerst te gaan bulken en niet teveel op vetmassa te letten.

Ga eerst maar eens aankomen. Daarna kun je altijd nog gaan cutten om vet te verbranden zodat je alsnog zichtbaar en droog gespierd wordt.

Succes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *