Afvallen met fitness

afvallen met fitnessAfvallen met fitness, hoe doe je dat? Mensen denken wanneer ze willen gaan afvallen vaak direct aan meer bewegen. Fitness is dan een uitstekende optie. Helaas hebben veel mensen geen idee hoe ze het afvallen met fitness precies aan moeten pakken.

Er komt namelijk meer bij kijken dan veel mensen denken. In dit artikel leg ik je uit hoe je kunt afvallen door middel van fitness en vertel ik wat het belangrijkste aspect van afvallen is (dit wordt door veel mensen over het hoofd gezien!).

Afvallen met fitness

Zoals je weet val je af wanneer je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt. Fitness is een goede manier om meer calorieën te gaan verbranden. Nu zijn er binnen de sportscholen talloze manieren om dat voor elkaar te krijgen. Ik maak onderscheid tussen afvallen door krachttraining en afvallen door cardio.

Afvallen met cardio

Cardiotraining zorgt ervoor dat je calorieën gaat verbranden. Niks meer en niks minder. Hoe langer en intensiever je cardiotraining is, hoe meer je verbrandt. Verbrand jij meer calorieën dan je binnenkrijgt? Dan ga je afvallen. Afvallen gebeurt wanneer je in een zogeheten calorietekort zit.

Nu is het zo dat je dat calorietekort op heel veel manieren kunt bereiken. Sommige mensen kiezen ervoor om hetzelfde te blijven eten maar veel cardio te gaan doen, andere mensen gaan minder eten en bewegen niet extra. Een calorietekort kun je dus op allerlei manieren bereiken. Niet alleen cardio zorgt voor extra calorieverbranding, maar ook krachttraining, wandelen, fietsen, tuinieren, dansen en noem maar op.

Afvallen door krachttraining

Als je toch gaat afvallen door fitnessen kun je beter krachttraining gaan doen. Hiermee verbrand je ook een hele hoop calorieën, en bouw je tegelijkertijd nog spiermassa op ook. Je zal op de weegschaal misschien niet veel verschil zien, maar in de spiegel wel. Je verbrandt vet, maar je ontwikkelt spiermassa.

Spiermassa is zwaarder dan vet, dus het kan zijn dat je er qua kilo’s lichaamsgewicht niet op achteruit gaat. Wel wordt je lichaam een stuk mooier, omdat je mooi gespierd wordt.

door fitness afvallen

Het belangrijkste bij afvallen

Fitness kan dus helpen bij het afvallen. Maar wat is nu het allerbelangrijkste wanneer het op afvallen aankomt? Voeding! Je kunt nog zoveel fitnessen, maar als je teveel en te slecht eet zul je niet afvallen.

Voeding is voor ruwweg 80% verantwoordelijk voor hoe jouw lichaam eruit ziet. Het is dus om af te vallen extreem belangrijk wat je eet! En hoeveel je eet. Ze zeggen niet voor niets dat een sixpack in de keuken gemaakt wordt. Ik ken mensen die veel te zwaar waren en die alleen door gezond te gaan eten op een gezond gewicht zijn gekomen. Ga je dus eerst bezig houden met je voeding, en dan zul je al snel af gaan vallen.

Lekker blijven eten en toch afvallen?

Je hoeft niet bang te zijn dat je nu op een streng dieet moet om af te gaan vallen. Afvallen kan veel makkelijker en fijner zijn dan je denkt.

Heb je wel eens gehoord van de Afslank Receptenbijbel van voedingsexpert Oscar Helm? Hier staan meer dan 100 lekkere recepten in om mee af te vallen. Ook zitten er nog eens bijna 100 recepten in voor gezonde toetjes en tussendoortjes.

Je hoeft dus niet op dieet. Je kunt lekker blijven eten en toch gezond en blijvend afvallen.

Benieuwd naar het boek? Bekijk het hier! >>

Veel plezier ermee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *